ایران دوست داشتنی

ایران کشوری با آب و هوای چهار گانه و...

ایران دوست داشتنی

ایران کشوری با آب و هوای چهار گانه و...

۱۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

۳۱خرداد

آغاز تمرینات ذوب‌آهن در غیاب گل‌محمدی آغاز تمرینات ذوب‌آهن در غیاب گل‌محمدی








تمرینات تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان برای حضور در فصل جدید لیگ برتر از عصر امروز (شنبه) آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ذوب‌آهن که فصل آینده یکی از نماینده‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود، در حالی امروز (شنبه) برای فصل جدید لیگ برتر استارت زد که یحیی گل‌محمدی در این تمرین حضور نداشت.

سرمربی ذوب‌آهن قرار است از روز دوشنبه در تمرینات حاضر شود.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۴ ، ۰۱:۱۳
محمد محمد زاده
۳۱خرداد


مظلومی سرمربی استقلال شد مظلومی سرمربی استقلال شد








سرمربی پیشین تیم فوتبال استقلال بار دیگر هدایت آبی‌پوشان را برعهده گرفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، پس از اینکه مذاکرات مسئولان استقلال با استیماچ سرمربی اهل کرواسی به بن بست رسید، مذاکره مسئولان استقلال با پرویز مظلومی آغاز شد.

در این مذاکره، مسئولان استقلال با پرویز مظلومی به توافق رسیدند تا به این ترتیب بار دیگر هدایت آبی‌پوشان به این مربی برسد.

جهانیان عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال در گفت‌وگو با تسنیم این خبر را تایید کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۴ ، ۰۱:۰۵
محمد محمد زاده
۳۱خرداد

آغاز دور جدید تمرینات تیم فوتبال پرسپولیس با ۹ بازیکن آغاز دور جدید تمرینات تیم فوتبال پرسپولیس با ۹ بازیکن








پرسپولیسی‌ها دور جدید تمرینات‌شان را در شرایطی شروع کردند که تنها ۹ بازیکن در محل تمرین این تیم حضور پیدا کردند.

بازیکن به گزارش خبرنگار مهر، دور جدید تمرینات تیم فوتبال پرسپولیس برای فصل آتی در شرایطی از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه آغاز شد که تنها ۹ بازیکن پرسپولیسی‌ در این تمرین حضور داشتند. این در شرایطی است که بازیکنان از حدود یک ساعت پیش از شروع تمرین به مجموعه درفشی‌فر آمدند. همچنین حدود ۳۰ هوادار در پشت درب مجموعه درفشی فر حاضر شدند.

* بازیکنان از حدود یک ساعت پیش از شروع تمرین به مجموعه درفشی‌فر آمدند.

* تمام دستیاران برانکو ایوانکوویچ به غیر از کریم باقری در این تمرین حاضر شدند.

* احمد نوراللهی هم که چندی پیش کتفش را عمل کرده بود با آتل دست به تمرینات اختصاصی مشغول شد.

* محسن بنگر، سوشا مکانی، مرتضی قدیمی‌پور، بابک حاتمی، مهرداد کفشگری، احمد نورالهی، میلاد کمندانی، علی علیپور و افشین اسماعیل‌زاده بازیکنانی بودند که در این تمرین حضور پیدا کردند.

* بازیکنان با شروع تمرینات دقایقی زیر نظر مربی بدنساز تیم به انجام حرکات کششی پرداختند و سپس به کار با توپ مشغول شدند.

* حسین عبدی، علی اکبر طاهری و مصطفی قنبرپور که در مجموعه درفشی‌فر حضور پیدا کرده بودند با بازیکنان و کادر فنی این تیم در گوشه‌ای از زمین جلسه‌ای را برگزار کردند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۴ ، ۰۱:۰۰
محمد محمد زاده
۳۱خرداد

نیمار را از کوپا آمه‌ریکا بیرون انداختند نیمار را از کوپا آمه‌ریکا بیرون انداختند








بازیکن تیم ملی آرژانتین معتقد است نیمار کاپیتان تیم ملی برزیل را از رقابتهای کوپا آمه‌ریکا بیرون انداخته‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نیمار جونیور دا سلوا به دلیل فحاشی به داور در جریان شکست یک بر صفر برزیل مقابل کلمبیا با چهار جلسه محرومیت روبرو شد و به این ترتیب رقابتهای کوپا آمه‌ریکا را از دست داد.

ماسکرانو هم تیمی نیمار در بارسلونا معتقد است داوران بار دیگر از او حمایت نکردند و باعث شدند بازیکنان حریف با خطاهای متعدد او را عصبانی کنند.

ماسکرانو می‌گوید: بیش از ۲۰ بار در بازی کلمبیا روی نیمار خطا کردند و او را عصبانی کردند. به این استعدادها اجازه نمی‌دهند فوتبال بازی کنند، تکل‌هایی که روی پای او می‌روند، در این تورنمنت هر روز بدتر می‌شود. داوران و مسئولان برگزاری بازی‌ها باید از چنین بازیکنانی حمایت کنند. در اروپا حمایت بیشتری از این بازیکنان صورت می‌گیرد اما در آمریکای جنوبی داستان متفاوت است.

نیمار در اواخر دیدار مقابل کلمبیا توپ را به سمت پابلو آرمرو شوت کرد و بعد از آن هم در درگیری با بازیکنان حریف حضور داشت. او به دلیل فحاشی به داور ۴ جلسه محروم و به پرداخت ۱۰ هزار دلار آمریکا محکوم شد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۴ ، ۰۰:۵۷
محمد محمد زاده
۳۰خرداد

 

پیروزی اسطوره‌های رئال مادرید مقابل اسطوره‌های لیورپول + تصاویر پیروزی اسطوره‌های رئال مادرید مقابل اسطوره‌های لیورپول + تصاویر








اسطوره‌های رئال مادرید در دیداری خیریه موفق به شکست اسطوره‌های لیورپول شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اسطوره‌های تیم فوتبال رئال مادرید شب  یکشنبه موفق شدند در دیداری نمادین و خیریه اسطوره‌های لیورپول را با نتیجه 4 بر 2 شکست دهند. در حدود 60 هزار تماشاگر این بازی را که عواید حاصل از آن به صلیب سرخ اسپانیا رسید، در ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو شهر مادرید از نزدیک تماشا کردند.

هری کیول و مایکل اوون با دو گل زودهنگام خود در دقایق 18 و 21 اسطوره‌های سرخپوشان مرسی‌ساید را خیلی زود در نتیجه پیش انداختند. دقایقی بعد رابی فاولر می‌توانست لیورپول را با نتیجه 3 بر صفر پیش بیاندازد ولی ضربه او به تیر دروازه خورد.

در ادامه روبرتو کارلوس در دقیقه 43 از روی ضربه پنالتی گلزنی کرد تا اختلاف به حداقل برسد. او در دقیقه 52 بار دیگر از روی ضربه پنالتی نتیجه را به تساوی کشاند. خوسه آماویسکا در دقیقه 68 رئال مادرید را برای اولین بار در این دیدار از حریف خود پیش انداخت و در نهایت ایوان پرس در دقیقه 83 بازی گل چهارم اسطوره‌های سفیدپوشان مادریدی را به ثمر رساند.

در تیم لیورپول بازیکنانی همچون یرزی دودک، جیسون مک‌آتیر، جیمی کرگر، بایورن توره کوارمه، استیو هارکینس، لوئیس گارسیا، استیو مک‌منمن، پاتریک برگر، رابی فاولر، مایکل اوون و هری کیول به میدان رفتند.

در ترکیب رئال‌مادرید هم بازیکنانی نظیر فرانسیسکو بویو، میشل سالگادو، روبرتو کارلوس، مانوئل سانچس، زین‌الدین زیدان، فرناندو مورینتس، کلارنس سیدورف، کریستین کارمبئو، لورنزو سانز، سانتیاگو سولاری و کلودیو ماکلله حضور داشتند.

بازیکنانی نظیر آبل ژاویر، استفان هنچوس، راب جونز و ولادیمیر اسمیچر هم به عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمدند. در جریان بازی هم فرناندو مورینتس پیراهنش را با مایکل اوون عوض کرد تا برای دو تیم بازی کرده باشند. همچنین استیو مک‌منمن که سابقه بازی برای لیورپول و رئال مادری را در کارنامه حرفه‌ای خود دارد در این دیدار با پیراهن هر دو تیم بازی کرد.

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۴ ، ۰۲:۳۴
محمد محمد زاده
۳۰خرداد

پوگبا بازیکن فرانسوی یوونتوس پوگبا بازیکن فرانسوی یوونتوس








سران باشگاه رئال مادرید اخیرا بیانیه‌ای را منتشر کرده بودند و طی آن هرگونه ابراز تمایلی برای جذب ستاره فرانسوی یوونتوس را تکذیب نمودند. اما حالا زیدان صحبت‌های دیگری را برزبان آورده.

اخیرا سران باشگاه رئال مادرید بیانیه‌ای را منتشر کردند و طی آن اعلام نمودند که هیچ گونه تمایلی به جذب ستاره فرانسوی یووه یعنی پل پوگبا ندارند.

اما زین الدین زیدان، مشاور ارشد فلورنتینو پرس رئیس باشگاه رئال مادرید و سرمربی تیم پایه‌ای رئال (رئال کاستیا) در گفتگو با شبکه تلویزیونی آر.تی.ال فرانسه از تمایل کهکشانی‌ها برای جذب پوگبا خبر داده. او در تمجید از پوگبا گفته: « پل بازیکن فوق العاده‌ای است. ویژگی خاص او که برایم جذاب است، این است که همه جور توانایی دارد. پوگبا بازیکن کاملی است که توانایی گلزنی هم دارد. او دوست دارد در حرکات تهاجمی به مهاجمان تیم اضافه شود. از نظر کیفیت فوتبالی، او فوق العاده است.» زیدان در ادامه با اشاره به تیم‌هایی که خواهان جذب پوگبا هستند گفت:« تیم‌های فراوانی برای جذب پوگبا ابراز تمایل کرده‌اند که رئال هم در بین این تیمهاست. نمی توان از این اتفاق جلوگیری کرد؛ چون بازیکنان بامهارت، همیشه مورد توجه سران تیم‌های مطرح هستند.برای رشد پوگبا، لازم است که او در فضایی سالم فوتبالش را ادامه دهد و امیدوارم که همیشه برای او اینطور باشد.»

بیانیه سران رئال در روز 28 ماه می و در واکنش به خبر منتشره در روزنامه «لاستامپا»ی ایتالیا مبنی بر ابراز تمایل رئال مادرید برای جذب پوگبا منتشر شد. در آن بیانیه سران رئال هرگونه تلاش برای جذب پوگبا را تکذیب کردند. اما حالا صحبت‌های زیدان به نوعی تناقض را نشان می‌دهد. زیدان در ادامه صحبت‌هایش نیز تاکید کرده که می‌خواهد در رئال کاستیا بماند و قصد ملحق شدن به تیم اصلی رئال را ندارد. او همچنین یادآوری کرده هیچ گاه قصد نداشته که جانشین آنچلوتی در رئال شود:« نشستن من روی نیمکت مربیگری رئال؟ جمله زیبایی است. من انگیزه های زیادی دارم تا در رئال کاستیا بمانم و خودم را آماده در دست گرفتن هدایت رئال نمی بینم. البته یک سرمربی هیچ گاه احساس آمادگی نمی‌کند.»

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۴ ، ۰۲:۲۱
محمد محمد زاده
۳۰خرداد

حرکت جنجالی مسی و دی‌ماریا که از دید آرژانتینی‌ها مخفی نماند + تصاویر حرکت جنجالی مسی و دی‌ماریا که از دید آرژانتینی‌ها مخفی نماند + تصاویر








ستارگان تیم‌های بارسلونا و منچستریونایتد در حاشیه بازی اخیر تیم ملی کشورشان در کوپا‌‌آمه‌ریکا حرکتی انجام دادند که شاید ضربه جدی به محبوبیت‌شان در میان آرژانتینی‌ها بزند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، لیونل مسی و آنخل دی‌ماریا در متن جنجالی بزرگ در تیم ملی آرژانتین قرار گرفته‌اند، چون حرکتی انجام داده‌اند که به مذاق خیلی از هموطنانش‌شان خوش نیامده است.

در جریان بازی اول آلبی‌سلسته و پاراگوئه در مرحله گروهی کوپا آمه‌ریکای 2015، مسی و یارانش پس از کسب پیروزی 2 بر صفر در نیمه اول راهی رختکن شدند. با وجود حاشیه امنیت 2 گله‌ای که آرژانتینی‌ها داشتند، سرمربی‌شان، خراردو مارتینو در خصوص قطعی نبودن پیروزی و اینکه در نیمه دوم برای حفظ این نتیجه کار آسانی ندارند، هشدار داد. هشدار مارتینو اما به نظر مسی و دی‌ماریا مسخره می‌آمد چرا که دوربین‌های تلویزیونی مستقر در تونل منتهی به رختکن‌ها صحنه‌ای را ضبط کرده‌اند که این دو بازیکن در حال مسخره کردن اظهارات سرمربی پیشین بارسلونا هستند.

مسی و دی‌ماریا پس از خروج از رختکن آرژانتین و در راه بازگشت به زمین بازی، خندان و در حالی که با دست جلوی دهان‌های خود را گرفته بودند، شروع به صحبت با یکدیگر کردند غافل از اینکه صدای‌شان هم ضبط می‌شود.

در این مکالمه مسی از دی‌ماریا می‌پرسد:«داخل رختکن چه چیزی گفته شد؟ صحبت درباره یک تکه کیک بود؟» و بال منچستریونایتد هم در پاسخ به او می‌گوید:« گفتند که نتیجه (پیروزی 2 – صفر در نیمه اول) آسانی نیست.»

از زمان انتشار صحنه گپ مسی و دی‌ماریا، مطبوعات آرژانتینی مصمم بودند تا به محتوی گفت‌و‌گوی آنها پی ببرند به خصوص که آرژانتین در نیمه دوم دو گل خورد و پیروزی را با تساوی عوض کرد تا معلوم شود هشدار ماریتنو و برخی دیگر از بازیکنان تیم بی‌دلیل نبوده است.

یکی از این نشریات، روزنامه ال‌دیا بوده است که علیه مسی و دی‌ماریا گزارشی انتقادی نوشته است و آنها را به نادیده گرفتن اهمیت دستورات مربی و بازی‌های آلبی‌سلسته متهم کرده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۴ ، ۰۲:۱۸
محمد محمد زاده
۳۰خرداد

 

آیا  آمدن ماندزوکیچ پاسخگوی رفتن توز خواهد بود؟ آیا آمدن ماندزوکیچ پاسخگوی رفتن توز خواهد بود؟








آپاچی خواهد رفت و جای خالی شده اش حفره بزرگی در یووه ایجاد خواهد کرد...

از لحظه‌ای که کارلوس توز گفت قراردادش با یوونتوس را تمدید نمی‌کند آشکار بود 15-2014 آخرین فصل آپاچی در تورین خواهد بود. توز اعتراف کرده می‌خواهد راهی کشورش شود و پرده آخر زندگی حرفه‌ایش را در بوکا جونیورز بازی کند و نه در اروپا که هنوز خواهان پرشماری دارد. همه این‌ها یعنی یکی از فصول درخشان توز و همین‌طور دوران اخیر بانوی پیر پایان یافته.

وقتی توز پا به یووه گذاشت پیراهن شماره 10 که متعلق به آلساندرو دل پیرو بود و خیلی‌ها اعتقاد داشتند باید به موزه یوونتوس سپرده شود را بر تن کرد. آن‌ها ادعا می‌کردند کسی نمی‌تواند پا در جای اسطوره باشگاه بگذارد، ولی توز گذاشت و به توفیق دست یافت و قلب همه را هم فتح کرد.

نمی‌توان ادعا کرد توز جایگاهی بسان جایگاه دل پیرو در یوونتوس دارد، ولی بی‌تردید توانست حفره خالی شده نوک خط حمله یووه را پر کند. وقتی دل پیرو در 2017 یووه را ترک کرد 37 ساله بود و نقش کوچکی در تیم پیدا کرده بود، در حالی که آپاچی مسئولیت بسیار سنگین خط حمله یووه را بر دوش کشید و با یووه پرواز کرد.

حالا یووه چاره‌ای جز واکنش سریع در قبال رفتن توز ندارد. با رفتن او حفره بزرگی در نوک حمله ایجاد خواهد شد. آن‌ها هفته پیش انتقال 32 میلیون یورویی پائولو دایبالا از پالرمو را نهایی کردند و ماسیمیلیانو آلگری امیدوار است این پسر 21 ساله پا جای توز که طی دو فصل 50 گل با پیراهن راه‌راه سیاه و سفید زد، بگذارد. آلوارو موراتا هم در صف مهاجمان یووه ایستاده، ولی فرناندو یورنته قصد ترک تورین را کرده و بنابراین بانوی پیر به یک مهاجم دیگر نیاز دارد.

به‌په موراتا مدیر باشگاه اعلام کرده گزینه دیگر یوونتوس از آتلتیکو مادرید خواهد آمد و او ماریو ماندزوکیچ خواهد بود. او گفته: «... کارلوس می‌خواهد به آمریکای جنوبی بازگردد. به خانه‌اش. به آرژانتین. می‌خواهد زندگی حرفه‌ای درخشانش را آن‌جا پایان بخشد. ما قصد داریم ماریو ماندزوکیچ را به خدمت بگیریم و هر دو باشگاه درباره جزئیات این انتقال به توافق رسیده‌اند».

دیگو سیمونه مربی آتلتیکو مادرید درباره انتقال ماندزوکیچ 29 ساله به یووه مخالفتی نکرده و گفته: «... ماندزوکیچ؟ اینکه چه کسی می‌رود و چه کسی می‌ماند به من ارتباطی ندارد. هرچند که آتلتیکو بازیکنانی مثل دیگو گادین و کوکه دارد که جانشین ناپذیر باشند».

ولی آمدن ماندزوکیچ پاسخگوی رفتن توز خواهد بود؟

حقیقت این است کمتر مهاجمی قدرت دوندگی توز به علاوه ظرافت تمام کنندگی توز را دارد. توز بازیکنی است که دائما هم در عرض و هم عمق حرکت می‌کند. هم پرسینگ معرکه‌ای در یک سوم نهایی زمین حریفان دارد و هم می‌تواند در زمین خودی به دفاع بپردازد. پاس‌هایش کارساز هستند و ضربه نهایی‌اش تمام کننده.

وقتی ماندزوکیچ راهی ویسنته کالدرون شد قرار بود جای خالی شده دیگو کاستا را پر کند و نمایش قابل قبولی هم در آتلتیکو ارائه داد، ولی شیوه بازی او به کلی با کارلوس توز فرق دارد. او در وولفسبورگ و بایرن مونیخ هم خوب بازی کرده، اما اینکه برابر مدافعان ایتالیایی به توفیق دست یابد چندان روشن نیست. شاید او که طی دو فصل گذشته 46 گل زده بتواند مددکار یووه شود ولی اینکه جای آپاچی را بگیرد در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. به تعبیری یووه به بازیکنی بیش از ماندزوکیچ نیاز دارد. به کسی که حریفان را در زمین خودشان نگاه دارد، چیزی که توز در آن استاد بود. به کسی که با یک حرکت نتیجه را تغییر دهد. کسی با ذهنیت پیروزی در هر میدانی.

متاسفانه فقط توز همه این خصایص را یک جا دارد و او هم بار سفر بسته تا به خانه بازگردد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۴ ، ۰۲:۰۸
محمد محمد زاده
۲۹خرداد

ایکر کاسیاس دروازه بان اسپانیایی رئال مادرید ایکر کاسیاس دروازه بان اسپانیایی رئال مادرید








تاتنهام، آرسنال، رم، فنرباغچه و نیویورک کازمس در نظر دارند تا در صورت انتقال داوید دخه آ به رئال مادرید، برای جذب کاسیاس دست به کار شوند.

جدایی احتمالی ایکر کاسیاس از رئال مادرید می‌تواند مبدل به یکی از جنجال‌های خبری بازار نقل و انتقالات تابستانی باشد. همه چیز در این رابطه بسته به تصمیم سران یونایتد در مورد فروش دروازه‌بان 23 ساله و موفقشان به رئال مادرید دارد. آن‌ها قبل از فروش دخه آ به کهکشانی‌ها، خواهان آن هستند که از جذب یک دروازه‌بان موفق و توانا اطمینان حاصل کنند. گزینه اول در لیست آن‌ها، اوبلاک، دروازه‌بان اتلتیکومادرید است؛ ولی سران اتلتیکو برای فروش این دروازه‌بان، خواهان پرداخت مبلغ ذکر شده در بند جدایی زودهنگامش هستند.

وقتی که فان‌خال جانشین مناسبی برای دخه آ بیابد، سران دو باشگاه رئال مادرید و منچستر باید بر سر انتقال این دروازه‌بان به توافق برسند. سران یونایتد برای فروش دخه آ مبلغی بین 30 تا 40 میلیون یورو طلب کرده‌اند و در صورت نهایی شدن انتقال دخه آ به رئال، کاسیاس جمع کهکشانی‌ها را ترک خواهد کرد. این در حالی است که هنوز دو سال دیگر از قرارداد او با رئال باقی است و در ازای هر فصل حدود 7.5 میلیون یورو از باشگاه می‌گیرد. در این میان نام 5 باشگاه به عنوان مقاصد احتمالی کاسیاس به گوش می‌رسد:

* تاتنهام: سران این باشگاه دو فصل پیش با پرداخت 12 میلیون یورو اوگو لوریس فرانسوی را به خدمت گرفتند. حالا او هم در کنار اوبلاک یکی از گزینه‌های فان خال برای پر کردن جای خالی دخه آ در جمع شیاطین سرخ است. از سوی دیگر کاسیاس دوست دارد تا در لندن زندگی کند و تاتنهام می‌تواند گزینه مناسبی برای او باشد (البته به شرطی که این تیم بتواند سهمیه حضور در لیگ قهرمانان اروپا را به دست بیاورد)

*آرسنال: کاسیاس یکی از رویاهای قدیمی آرسن ونگر است. سرمربی فرانسوی فصل گذشته هم می‌خواست کاسیاس را به تیمش بیاورد ولی درآن زمان سران رئال اجازه جدایی را به این دروازه‌بان ندادند و در نهایت این دیگو لوپس بود که با ترک برنابئو، به میلان منتقل شد. اما انتقال به آرسنال هم می‌تواند رویای کاسیاس برای زندگی در لندن را محقق کند و بدین ترتیب او قادر خواهد بود تا در لیگ قهرمانان اروپا نیز بازی کند.

*رم: در بین تیم‌های ایتالیایی، رم بیشتر از سایرین به دنبال جذب کاسیاس است و دائما با مدیر برنامه‌های او در تماس است تا شرایط کاسیاس را جویا شود و هنوز با سران باشگاه تماسی نگرفته. مشکل اینجاست که آن‌ها نمی‌توانند بیشتر از 3 میلیون یورو در سال به او دستمزد بدهند و سران رئال باید در طول دو سال آینده، باقیمانده دستمزد او را بپردازند.

 *فنرباغچه: سران این باشگاه ترکیه‌ای قصد دارند تا خودی نشان دهند و با توجه به شرایط فوتبال ترکیه، پول لازم برای جذب کاپیتان رئال را فراهم آورده‌اند. ولی در حال حاضر انتقال به لیگ ترکیه، مقصد ایده آلی برای کاسیاس نیست. به ویژه به خاطر بی‌ثباتی در ریاست فوتبال در این کشور. البته فنرباغچه هم فصل آینده در لیگ قهرمانان اروپا حضورخواهد داشت.

 *نیویورک کازمس: بازار فوتبال در آمریکا داغ است و در این میان سران این باشگاه نیویورکی برای جذب کاپیتان رئال دست به کار شده‌اند. درصورتی که او به لیگ ام.ال.اس منتقل شود،  می‌تواند در کنار رائول گونسالس و داوید ویا برای ارتقای فوتبال این کشور تلاش کند. رائول هم در نیویورک کازمس بازی می‌کند و با کاسیاس درمورد زندگی در آمریکا صحبت کرده است. اما کاسیاس ترجیح می‌دهد تا در رقابت‌های یورو2016 در ترکیب ثابت ماتادورها باشد و می‌داند که انتقال به ام.ال.اس ممکن است رویایش را خدشه‌دار کند. به همین خاطر ترجیح می‌دهد تا بعد از این تورنمنت به لیگ آمریکا نقل مکان کند.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۹۴ ، ۰۱:۰۶
محمد محمد زاده
۲۹خرداد

کریستیانو رونالدو و لیونل مسی در یک قاب کریستیانو رونالدو و لیونل مسی در یک قاب








رونالدو در 60 بازی این فصل، 66 گل زده و مسی که درکوپا آمه ریکا حضور دارد در 62 بازی، 62 گل به ثمر رسانده

گرچه رقابت‌های این فصل برای کریستیانو رونالدو به پایان رسیده، اما رقیبش یعنی لیونل مسی همچنان مشغول بازی است و بدین ترتیب رقابت در عرصه گلزنی میان این دوستاره بین المللی ادامه دارد تا تکلیف برترین گلزن این فصل مشخص شود.

پرونده بازی‌های این فصل کریستیانو رونالدو با هت تریک او در بازی پرتغال مقابل ارمنستان بسته شد. او با این هت تریک برد تیمش در این بازی را رقم زد تا پرتغال گامی بزرگ در مسیر رسیدن به رقابت‌های یورو2016 فرانسه برداشته باشد. این سه گل به کریس اجازه داد تا پرونده فصل 5-2014 را با زدن 66 گل در 60 بازی به پایان ببرد. بدین ترتیب میانگین گلزنی او در طول این فصل 1.1 گل در هر بازی است. اما لیونل مسی همچنان به تلاش ادامه می‌دهد و در کوپا آمه ریکا به دنبال بهبود رکورد گلزنی‌اش است. او در بازی تیمش مقابل پاراگوئه از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد تا بازی به تساوی کشیده شود و حالا بازی‌های آرژانتین مقابل اروگوئه و جامائیکا را پیش رو دارد. گلی که مسی از روی نقطه پنالتی وارد دروازه پاراگوئه نمود، شصت و دومین گل این فصل او بود که در شصت و دومین بازی این فصلش به ثمر رسید و حالا او به طور میانگین یک گل در هریک از بازی‌های این فصل زده.

در این رقابت تنها یک بازیکن دیگر هست که در لیگی ضعیف‌تر در اروپا، با مسی و رونالدو رقابت می‌کند. این بازیکن جاناتان سوریانو است که در اتریش توپ می‌زند. مهاجم ردبول سالزبورگ در 45 بازی، 44 گل به ثمر رسانده.

در بین لیگ‌های بزرگ فوتبال اروپا، سرخیو آگوئرو در 48 بازی، 38 گل زده (با میانگین 0.79 گل در هر بازی)، نیمار در 62 بازی به 48 گل رسیده (به طور میانگین 0.72 گل)، لوئیس سوارس در 46 بازی 28 گل به ثمر رسانده (0.6 گل در هر بازی به طور میانگین)، تبس 27 بار در 52 بازی گلزنی کرده (0.51 گل در هر بازی) و لاکازته در 46 بازی 32 بار به گل رسیده (میانگین 0.69 گل درهر مسابقه)

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۹۴ ، ۰۱:۰۱
محمد محمد زاده