ایران دوست داشتنی

ایران کشوری با آب و هوای چهار گانه و...

ایران دوست داشتنی

ایران کشوری با آب و هوای چهار گانه و...

۳۰خرداد

 

آیا  آمدن ماندزوکیچ پاسخگوی رفتن توز خواهد بود؟ آیا آمدن ماندزوکیچ پاسخگوی رفتن توز خواهد بود؟








آپاچی خواهد رفت و جای خالی شده اش حفره بزرگی در یووه ایجاد خواهد کرد...

از لحظه‌ای که کارلوس توز گفت قراردادش با یوونتوس را تمدید نمی‌کند آشکار بود 15-2014 آخرین فصل آپاچی در تورین خواهد بود. توز اعتراف کرده می‌خواهد راهی کشورش شود و پرده آخر زندگی حرفه‌ایش را در بوکا جونیورز بازی کند و نه در اروپا که هنوز خواهان پرشماری دارد. همه این‌ها یعنی یکی از فصول درخشان توز و همین‌طور دوران اخیر بانوی پیر پایان یافته.

وقتی توز پا به یووه گذاشت پیراهن شماره 10 که متعلق به آلساندرو دل پیرو بود و خیلی‌ها اعتقاد داشتند باید به موزه یوونتوس سپرده شود را بر تن کرد. آن‌ها ادعا می‌کردند کسی نمی‌تواند پا در جای اسطوره باشگاه بگذارد، ولی توز گذاشت و به توفیق دست یافت و قلب همه را هم فتح کرد.

نمی‌توان ادعا کرد توز جایگاهی بسان جایگاه دل پیرو در یوونتوس دارد، ولی بی‌تردید توانست حفره خالی شده نوک خط حمله یووه را پر کند. وقتی دل پیرو در 2017 یووه را ترک کرد 37 ساله بود و نقش کوچکی در تیم پیدا کرده بود، در حالی که آپاچی مسئولیت بسیار سنگین خط حمله یووه را بر دوش کشید و با یووه پرواز کرد.

حالا یووه چاره‌ای جز واکنش سریع در قبال رفتن توز ندارد. با رفتن او حفره بزرگی در نوک حمله ایجاد خواهد شد. آن‌ها هفته پیش انتقال 32 میلیون یورویی پائولو دایبالا از پالرمو را نهایی کردند و ماسیمیلیانو آلگری امیدوار است این پسر 21 ساله پا جای توز که طی دو فصل 50 گل با پیراهن راه‌راه سیاه و سفید زد، بگذارد. آلوارو موراتا هم در صف مهاجمان یووه ایستاده، ولی فرناندو یورنته قصد ترک تورین را کرده و بنابراین بانوی پیر به یک مهاجم دیگر نیاز دارد.

به‌په موراتا مدیر باشگاه اعلام کرده گزینه دیگر یوونتوس از آتلتیکو مادرید خواهد آمد و او ماریو ماندزوکیچ خواهد بود. او گفته: «... کارلوس می‌خواهد به آمریکای جنوبی بازگردد. به خانه‌اش. به آرژانتین. می‌خواهد زندگی حرفه‌ای درخشانش را آن‌جا پایان بخشد. ما قصد داریم ماریو ماندزوکیچ را به خدمت بگیریم و هر دو باشگاه درباره جزئیات این انتقال به توافق رسیده‌اند».

دیگو سیمونه مربی آتلتیکو مادرید درباره انتقال ماندزوکیچ 29 ساله به یووه مخالفتی نکرده و گفته: «... ماندزوکیچ؟ اینکه چه کسی می‌رود و چه کسی می‌ماند به من ارتباطی ندارد. هرچند که آتلتیکو بازیکنانی مثل دیگو گادین و کوکه دارد که جانشین ناپذیر باشند».

ولی آمدن ماندزوکیچ پاسخگوی رفتن توز خواهد بود؟

حقیقت این است کمتر مهاجمی قدرت دوندگی توز به علاوه ظرافت تمام کنندگی توز را دارد. توز بازیکنی است که دائما هم در عرض و هم عمق حرکت می‌کند. هم پرسینگ معرکه‌ای در یک سوم نهایی زمین حریفان دارد و هم می‌تواند در زمین خودی به دفاع بپردازد. پاس‌هایش کارساز هستند و ضربه نهایی‌اش تمام کننده.

وقتی ماندزوکیچ راهی ویسنته کالدرون شد قرار بود جای خالی شده دیگو کاستا را پر کند و نمایش قابل قبولی هم در آتلتیکو ارائه داد، ولی شیوه بازی او به کلی با کارلوس توز فرق دارد. او در وولفسبورگ و بایرن مونیخ هم خوب بازی کرده، اما اینکه برابر مدافعان ایتالیایی به توفیق دست یابد چندان روشن نیست. شاید او که طی دو فصل گذشته 46 گل زده بتواند مددکار یووه شود ولی اینکه جای آپاچی را بگیرد در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. به تعبیری یووه به بازیکنی بیش از ماندزوکیچ نیاز دارد. به کسی که حریفان را در زمین خودشان نگاه دارد، چیزی که توز در آن استاد بود. به کسی که با یک حرکت نتیجه را تغییر دهد. کسی با ذهنیت پیروزی در هر میدانی.

متاسفانه فقط توز همه این خصایص را یک جا دارد و او هم بار سفر بسته تا به خانه بازگردد.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۳۰
محمد محمد زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی